Életmódváltás fogyás


Az életmódváltás kulcselemei a mértéktartó táplálkozás, a rendszeres testmozgás és a mentális egészségmegőrzés Fotó: Shutterstock 1. Felejtsd el, hogy az egészséges egyben alacsony kalóriatartalmat is jelent Számos egészséges élelmiszer létezikamely jótékony hatással van a szervezetre, de — különösen nagyobb mennyiségben — súlygyarapodáshoz vezet. Ez az életmódváltás egyik fontos szabálya.

Ilyen élelmiszer például életmódváltás fogyás szőlő vagy a banán, amelynek a nagyobb mennyiségű, vagy mondjuk estére időzített fogyasztásával jelentős életmódváltás fogyás lehet összeszedni.

2. Legyél motivált!

Szintén ilyen az avokádó, amelyet zsírossága miatt érdemes csökkentett mennyiségben beépíteni az étrendbe. Az olajos magvakból kisebb maroknyi mennyiség is elegendő, mert szintén magas a zsírtartalmuk. A gyümölcsöket a gyümölcscukor-tartalmuk miatt érdemes a reggeli vagy délelőtti étkezésbe iktatni.

Minden egészséges ételnek nézd meg a kalóriatartalmát, és annak alapján határozd meg a fogyasztandó mennyiséget. Az életmódváltás titka: bízz a kis lépésekben! Egy buszmegállóval előbb leszállni, nem használni a liftet, messzebb parkolni és életmódváltás fogyás tovább. Ezernyi apró ötletet ezernyi alkalommal olvashattál, halhattál. Mégis nagyon kevesen hisznek ezek hasznában.

Bizony, hajlamosak vagyunk az ilyen apró dolgoknak minimális jelentőséget tulajdonítani, pedig napi percnyi plusz életmódváltás fogyás — busztól, kocsitól, bárhonnan bárhová — napi mínusz kalóriát jelent, amely egy év alatt akár 5 kiló mínuszhoz is vezethet. Innen nézve mégiscsak megéri hinni a kis dolgokban, nem?

Számolj le a feleslegesen megivott kalóriákkal Ne életmódváltás fogyás életmódváltás fogyás reklámoknak, a gyümölcsös üdítőitalok nem helyettesítik a valódi gyümölcsök fogyasztását, például a dobozos narancslé nem olyan teljes értékű, mint a frissen facsart.

Ezek is érdekelhetnek

Az alacsony kalóriatartalmúnak minősített szénsavas italok pedig nem nulla kalóriájúak. Már napi pohárnyi üdítő vagy szénsavas ital akár kalóriával is megnöveli a bevitt energiamennyiséget.

Ez pedig észrevétlenül évente akár pluszkilót jelent.

életmódváltás fogyás

Miközben meggyőződésünk, hogy helyes az életmódunk. Alkalmanként persze igyál bátran üdítőt, de a mindennapjaidnak ne legyen része. A legjobb az ásványvíz, amelyet ízesíthetsz citrommal vagy lime-mal, vagy igyál gyógynövényteákat, zöld teát.

Ezeket akár jéggel is készítheted, így természetes üdítőként hatnak.

Bejegyzés navigáció

Optimálisan órára van szüksége egy életmódváltás fogyás szervezetnek a megfelelő regenerálódáshoz. Ennél kevesebb vagy több alvás fáradékonyságot, aluszékonyságot okoz, és túlevésre csábít.

Bújj ágyba mindennap egy fél órával korábban, és ébredj is életmódváltás fogyás hamarabb. A reggeli perc nyereséget fordítsd egy ébresztő sétára a környéken. Jobb, mint egy csésze kávé, ráadásul kalóriát életmódváltás fogyás égetsz.

életmódváltás fogyás

Ne tiltsd el magad örökre minden kedvencedtől Az életmódváltás, a diéta, akár tetszik, akár nem, jár bizonyos fokú lemondással, sőt. Ha valóban egészségesen szeretnél élni, le kell mondanod a mindennapos chips- fagyi- csoki- keksz- és nasiadagodról.

Ha azonban heteken vagy hónapokon át megvonod szervezetétől a finomságokat, amelyeket egyébként mindennél szívesebben fogyasztanál, az könnyen ahhoz vezethet, hogy egyszercsak túleszed magad velük.

Életmódváltás

Tűzz ki maga elé heti vagy kétheti intervallumokat, amikor igenis engedélyezel magadnak — természetesen mértékkel — egy-egy kis adagot a nagyon kívánt ételből. Ne hanyagold el a mozgást Aki nem a sport szerelmese, és csak azért mozog, hogy ne hízzon, vagy hogy gyorsabban fogyjon, hajlamos ki-kihagyni az edzéseket.

Az izmoknak nem kell sok, hogy leépüljenek, már pár hét is elég ahhoz, hogy a feszes hasizom vagy a farizom tovatűnjön. Persze az izom emlékszik, így ha újra elkezdesz sportolni, gyorsabban visszanyerheted szálkás életmódváltás fogyás.

A tartós fogyás 6 szabálya

A legjobb módszer azonban betartani a rendszeres edzéseketakár otthoni gyakorlatokkal, tempós sétával, futással, kerékpározással. De egy hétnél többet — életmódváltás fogyás nem betegség állja az utad — lehetőleg ne lógj az edzésekről. Tartsd észben: az életmódváltás életmódváltás fogyás fontos része, hogy olyan sportot űzz, amit szeretsz annyira, hogy kitarts mellette akkor is, ha nehéz.

Ne mellőzd a szénhidrátokat Az egészséges életmód és a fogyás a bevitt kalóriák mennyiségén múlik. Ha teljesen mellőzzük a szénhidrátokat, az egyrészt hiánybetegségeket okozhat, másrészt lelassítja az agyműködést, fáradékonysággal, aluszékonysággal jár, és megzavarhatja a koncentrációképességet. Egy kis adag szénhidrát a főétkezésekkor mindig kerüljön a tányérra. Mellé jöhet több fehérje, életmódváltás fogyás pakoljuk meg nagy adag nyers vagy párolt zöldséggel.

Egy teli tányér már optikailag is eltelíti az agyat. Igyál az étkezések előtt és után sok vizet, így tovább fokozható a teltségérzet.

Ne a tévére, a testedre figyelj!

Keress receptre vagy hozzávalóra

Egy felmérés életmódváltás fogyás akik tévénézés közben esznek, gyakorta a műsoridőhöz igazítják az étkezések hosszát. Vagyis megvárják az első reklámot vagy egy sorozat epizódjának végét, és az evést is csak ekkor hagyják abba. Így pedig hajlamosak sokkal többet enni, mint amennyire a szervezetnek valóban szüksége van. Gyakorta kétszer szednek vagy visszamennek a konyhába még egy kis harapnivalóért, mert a műsor eltereli a figyelmüket, és túlságosan összekapcsolták az evéssel.

Előbb nézd meg a műsort, és csak utána tálalj, amikor már figyelni tudsz az elfogyasztott mennyiségre és a tested jelzéseire.

2. Az életmódváltás titka: bízz a kis lépésekben!

Ha képtelen vagy elszakadni a tévétől, egyél a reklámszünetben. Fotó: Shutterstock 9. Ne titkold a diétádat, életmódváltásodat Ha a környezeted előtt titokban tartod, hogy éppen az egészséges új élet, az életmódváltás a célod, sokkal jobban ki leszel téve a kísértéseknek. Ha életmódváltás fogyás családod és a barátaid nem tudják, hogy egészségesen kívánsz élni, addig unszolnak, hogy egyél a kínált finomságokból, míg nem leszel képes ellenállni.

Vagy tudatosan elfogadod a hizlaló ételeket, nehogy megbántódjanak a szeretteid. Ha őszintén elmondod, hogy diétázol, vagy igyekszel egészségesen élni, megértők lesznek, és nem tukmálnak majd feleslegesen. Jobb az őszinteség, mint örökösen kifogást keresni.

1. Felejtsd el, hogy az egészséges egyben alacsony kalóriatartalmat is jelent

Az igazság a legjobb magyarázat mindenre. Ne edzd túl magad Azzal, hogy ész nélkül futsz, sportolsz és emelgeted a súlyokat, nem feltétlenül használsz a szervezetednek, sőt. A fogyás, az izmok szálkásodása nem attól függ, mennyire izzadsz, és mennyire tejfehérjementes diéta a légszomjtól.

Ha csak most kezdesz sportolni, hetente két-három alkalommal mozogj, zsírégető pulzustartományban. Ez az a zóna, ahol még képes vagy beszélni mozgás közben, nem kapkodod a levegőt.

A tested majd hozzászokik a terheléshez, és szépen, fokozatosan emelheted a tempót. Ismerd fel és értsd meg a stresszes állapotot Amikor egy stresszes időszakban életmódváltás fogyás magát, munkahelyi, magánéleti gondok gyötörnekakkor a szervezetedből stresszhormonok szabadulnak fel, életmódváltás fogyás a kortizol.

Ezek a hormonok azonban generálják a zsírképződést, sőt, akár farkasétvágyat is keltenek. Az életmódváltás fontos eleme, hogy felismerjük a sikert gátló lelki tényezőket is. Sokaknál ekkor jelentkezik a stresszevés: csak esznek, esznek anélkül, hogy éreznék az ízeket, csupán azért, hogy nyugtassák az idegeiket. Ilyenkor pedig csupa olyan étel felé nyúlnak, amelyek gyors kielégülést okoznak: cukros ételekhez, szénhidrátbombákhoz.

Amikor érzed, hogy nyugtalanabb időszak következik, készülj erre tudatosan. Esténként, miután hazaért, azonnal igyál egy csésze finom teát.

életmódváltás fogyás

Hallgasd meg a kedvenc zenéit, menj el sétálni. Csak azután merészkedj a cukormentes étrend hatása közelébe, ha már úgy életmódváltás fogyás irányítani tudja az érzéseidet, és uralod az étkezésed. Vezess étkezési naplót Ezt a tanácsot sokan elbagatellizálják, pedig óriási segítség az életmódváltás buktatóinak elkerülésében.

1. Hosszú távon csak az életmódváltás segít

Nincs jobb módja az evéskontrollnak, mint minden egyes falatot leírni, amit elfogyasztottunk. Az ember memóriája igencsak szelektív, különösen, ha evésről van szó. Meggyőződésünk, hogy helyesen étkezünk, és nem értjük, hogy mi baja a mérlegnek, miért nem mozdul meg végre. Vagy ha igen, miért felfelé. Nos, azért, mert könnyen elfelejtjük a kávé mellé elrágcsált kekszeket, a gyerek tányérjáról felcsipegetett maradékokat, a metrómegállóban vásárolt apró péksütiket. Ezek a mindennapi étrendben megbúvó kalóriák jelentősen befolyásolják a súlyunkat.

életmódváltás fogyás

Írj le azonnal minden egyes elfogyasztott falatot. Pár napon belül szembesülni fogsz a hibáddal, és könnyebben úrrá tudsz lenni a nassolás problémáján.