16/8 diéta mintaétrend. Időszakos böjt: mire figyelj, ha ezzel a módszerrel akarsz fogyni sport mellett?


Most ez a fogyókúra visz mindent!

16/8 diéta mintaétrend

Máris mutatjuk, mi is ez. Mit jelentenek a számok? Az 16/8 diéta mintaétrend böjt ezen formája szerint a nap 16 órájában kell teljes böjtöt tartani, a fennmaradó 8 órában viszont korlátozás nélkül lehet étkezni.

A 8 órás időszakot érdemes a nap közepére időzíteni, például 10 és 18 óra közé.

  • diéta – 8 óra evés, 16 óra pihenés | Well&fit
  • Leggyorsabb fogyókúra házilag
  • 2 hét alatt 3 kg fogyás
  • Böjti diéta
  • Időszakos böjt: komplett útmutató kezdőknek | Híres Norbert
  • Este 8 után leteszem a villát és fel nem emelem azt másnap délig.
  • Tudja, mi az az órához állított böjt? És azt, hogy mennyit lehet vele fogyni?
  • Hogyan tudok lefogyni

Mennyire hatékony? Nemrégiben jelent meg az első tanulmány, amely 12 hetes időszakban vizsgált 23 túlsúlyos személyt, akik a diéta alapján reggel 10 és délután 6 óra között ehettek bármit, a nap többi részében azonban csak kalóriamentes folyadékot fogyasztottak.

16/8 diéta mintaétrend

A tanulmány megállapította, hogy a kontrollcsoporttal összehasonlítva a résztvevők napi kb. A diéta tehát nem gyors, de hatékony és kíméletes, mivel nem jár annyi lemondással,mint más diéták vagy böjtök. A módszer hatékonyságát néhány tudós szerint a cirkadián ritmusunk, azaz a belső óránk is támogatja.

Szöveg: Csaba Orsolya

Mik lehetnek a hátulütői? A 16 órán keresztüli teljes koplalás könnyen okozhat gyengeséget és fáradékonyságot.

16:8 diéta – 8 óra evés, 16 óra pihenés

A másik gond pedig az lehet, ha a maradék 8 órában próbálunk kompenzálni és túl sok egészségtelen ételt fogyasztunk. Ennek két kockázata is lehet; az egyik a rossz közérzet, esetleg gyomorégés.

Tudja, mi az az órához állított böjt?

A másik pedig az, hogy a 8 óra alatt fogyasztott túl sok hizlaló étel miatt hízunk, és nem fogyunk. Mire érdemes 16/8 diéta mintaétrend Érdemes a 8 óra alatt is figyelni arra, hogy többször együnk keveset, mert az a legjobb a szervezetnek.

16/8 diéta mintaétrend

A legkedvezőbb az ötszöri étkezés. És bár a diétában a szabad időszakban nincsenek megvonások, nagyban növelhetjük a hatékonyságot, ha figyelünk, hogy mit eszünk.

16:8 Intermittent fasting | Tippek és tanácsok a sikeres időszakos böjthöz

Ezeket érdemes fogyasztani: - gyümölcsök és zöldségek, - teljes kiőrlésű gabonafélék, például barna rizs, zab, árpa, - sovány fehérjeforrások, például baromfi, hal, bab, lencse, tofu, diófélék, magvak, alacsony zsírtartalmú túró, tojás.

Hogyan tehetjük könnyebbé? Az alábbi tippek más diétáknál és böjtöknél is hatékonyan bevethetőek: - Figyeljük a rendszeres vízfogyasztásra.

Fenyvesi Zsófia A gyerek nem akar táborba menni, annyira fél a koronavírustól: ez a nyár más lesz, mint a többi Tizenhat órán át megtartóztatod magad, majd nyolc órán keresztül korlátok nélkül eszel — ez az alapja a most rendkívül népszerű diétának, ami szigorú, mégis viszonylag könnyen tarható, és hívei szerint nagyon eredményes. Hívei szerint a legjobb módszer a fogyásra, ha a nap egy adott szakában megkötések nélkül lehet étkezni, a fennmaradó időben viszont nem eszünk semmit. Az Elemental szerzője abban segít, hogyan állj át sikeresen erre a különleges diétára. Követői szerint ez a fajta diéta sokkal hatásosabb, mint a különböző típusú táplálékok megvonásával járó étrendek, és nem utolsósorban jót tesz az egészségnek például kordában tartja a vérnyomást és növeli az inzulinérzékenységetde természetesen itt is vannak ellenzők, akik kételkednek az eredményességében.

A sztárok is követik? Sokat hallani arról, hogy a diéta a hírességek 16/8 diéta mintaétrend is népszerű, van, aki időszakosan iktat be szakaszos böjtöt az életébe, míg mások a teljes életmódjukat ehhez igazítják. Arról nincs információnk, hogy ki űzi minden egyes nap, ki pedig időszakosan, de úgy tudni, hogy többek között Hugh Jackman, Beyoncé, Nicole Kidman, Jennifer Lopez, és Ben Affleck is alkalmazták már a diétát.