Ir diéta lisztek. Apró konyhai trükkök IR diéta esetén


Hull a szilva a fáról… Sajnos igen sokaknál áll fenn inzulinrezisztencia, melynek terápiájában a legfontosabb a megfelelő életmód követése, ami személyre szabott diétát és rendszeres testmozgást is magában foglal.

ir diéta lisztek

Éppen ezért lehet nehéz az átállás az édesszájúaknak, hiszen úgy gondolják, búcsút inthetnek a finomságoknak. Pedig ha a megfelelő alapanyagokból készítik el a süteményeket, akkor olykor egy kis bűnözés belefér a szigorú étrendbe. Szabó Luciaa Budai Endokrinközpont dietetikusa az alábbi tanácsokat osztotta meg.

Prima Medica Egészséghálózat

Fehér liszt helyett Azok, akik friss IR-esek, sokszor nem tudják, hogy milyen lisztet is használjanak sütéshez. Hiszen a legtöbben a teljes kiőrlésű lisztre állnak át, hiszen lassú felszívódású szénhidrát lévén tökéletes választás. Igen ám, viszont sok süteményhez nem illik, hiszen túlságosan tömörré válik így a finomság.

Ezek között gluténtartalmú és gluténmentes lisztek is találhatóak. Gluténérzékenyek számára javaslom Iza blogjátnála minden megtudtat erről a témáról, az IR-rel való összeegyeztetésről. Az olajos magvak közül csak az alábbiak a számolandóak: mák, gesztenye, kesudió, földimogyoró, ezek lisztjei is természetesen.

Ilyen többek között a kókuszliszt, zabliszt, illetve a mandulaliszt. Jó ötlet lehet továbbá, ha ezeket a liszteket különböző arányban keverik egy-egy sütemény készítésekor.

ir diéta lisztek

Nagyon jó alternatíva az is, ha a sütemény alapja teljes kiőrlésű, cukormentes vajas keksz kis vajjal vagy margarinnal összeaprítva, így még a sütéssel sem kell bajlódni.

Energiamentes édesítőszerek IR-diéta esetén alap a cukor elhagyása - ennek helyettesítésére számtalan termék van forgalomban, melyek két fő csoportja a természetes és a mesterséges édesítőszerek. Sütéshez érdemes olyat választani, amely energiamentes, tehát felszívódó szénhidrátot nem tartalmaz, így ennek a szénhidráttartalmával nem szükséges számolni.

Ilyenek megtalálhatóak mind a mesterséges, mind a természetes édesítőszerek között, például az eritrit, stevia és ezek kombinációja vagy a mesterséges édesítők zöme, amelyek ciklamáttal vagy aceszulfám-k-val készülnek. A természetesek hőállóak is, a mesterséges édesítőszereknél azonban ir diéta lisztek a csomagolást átböngészni, hogy hőálló-e a termék, avagy sem.

Egy hozzászólás

Célszerű utánanézni az édesítőszerek édesítőerejének is. A mesterséges édesítőszerek akár több százszor is édesebbek a répacukornál, így belőlük igencsak kis mennyiség is elegendő.

ir diéta lisztek

A legnagyobb mumus: piskóta A piskótatészta elkészítése sokaknak nagy ir diéta lisztek számít, hiszen akkor az igazi, ha könnyű, és jól feljön, valamint nem esik össze.

IR esetén a fehér és a teljes kiőrlésű liszttel össze lehet keverni, de még jobb, aki inkább zabpehely- vagy kókuszliszttel készítik, hiszen azokból remek piskótatésztát lehet sütni.

ir diéta lisztek

Továbbá érdemes vizes piskótatésztát készíteni az alacsonyabb szénhidráttartalom miatt - tanácsolja Szabó Lucia, a Budai Endokrinközpont dietetikusa.