Zsírmentes diéta.


Tetszett a cikk? Még nem regisztrált? Iratkozzon fel hírlevelemre!

Ha csökkentjük a zsírbevitelünket, azzal gondoskodunk az egészségünkről. De biztos, hogy a szenvedés a legjobb módszer? Kövessük az alábbi tanácsokat, és segítségükkel formában maradhatunk anélkül, hogy túlzásba vinnénk az önsanyargatást és visszafognánk az étel iránti szeretetünket.

zsírmentes diéta

Zsírszegény táplálkozással az egészségért A következő ötletekkel csökkentheted a zsírfogyasztásod, így egészségesebben élhetsz. Ennyi viszont nem elég. Fontos, hogy rendszeresen sportolt, egészséges alapanyagokból főzz otthon, egyél sok gyümölcsöt és zöldséget és pihenj eleget. Ne idegeskedj semmin, azzal úgysem oldódik meg a probléma.

Az elmúlt néhány évtizedben megjelent tanulmányok masszív, hosszú távon is bizonyított érvekkel mutatták be, hogy ez a diéta rendkívül rossz választás. Nem csupán hatástalannak, de sok ember számára egyenesen ártalmasnak bizonyult.

Tejjel is finom Ha zsírmentes diéta ételeket tejszín és tej keverékével ízesítjük, akkor is krémes, selymes állagot kapunk, zsírmentes diéta sokkal kevesebb bennük a zsiradék, mintha olajjal tennénk ugyanezt. Rázzuk és kevergessük Amikor hagymát sütünk vagy zöldségeket grillezünk, ahelyett, hogy olajat öntenénk a serpenyőbe, amelyből már egy teáskanálnyi is kilojoule-t tartalmaz, inkább egy szórófejes palackot töltsünk meg félig vízzel és olajjal.

Rázzuk össze, majd spricceljük az olajos vizet a zöldségekre. A tökéletes pizza Készítsük el gyorsan és könnyen.

zsírmentes diéta

Ha nem szereetnél lemondani a pizzáról, egészségesen is élvezheted a megszokott ízeket. Csak kicsit variálni kell. Ne süssünk olajban Felejtsük el az olajban sült burgonyát, helyette sütőben készítsük.

A burgonyaszeleteket nyugodtan rászórhatjuk a teflonos sütőlemezre és a 2.

20 ötlet a zsírszegény táplálkozáshoz

Hogyan diétázzak sütőlemezt időnként rázogatni kell és a burgonyákat meg kell forgatni, hogy egyenletesen süljenek. A teljes sütési idő körülbelül 20 perc. Teheted sütőzacskóba is, hagymával és egy kevés vajjal, fűszerekkel. Az eredmény ínycsiklandó lesz.

További cikkeink a témában

Párolással a karcsúságért Sokkal egészségesebb, ha a hagymát, a fűszernövényeket és az összes többi zöldséget gőzben párolod. Így nem fő ki belőlük az értékes tápanyag és az ízük is sokkal jobb lesz. Paradicsomi ízek Milyen finom is a napon szárított paradicsom! Zsírmentes diéta zacskóba csomagoltat az üveges, olajban tárolt fajta helyett.

Vágjuk apróra és keverjük össze finomra aprított hagymával.

Zsírszegény táplálkozással az egészségért

Használjunk a pároláshoz zöldségleves-alaplét. A paradicsomdarabok megtelnek folyadékkal és kellemes, füstös, karamellizált ízt kölcsönöznek bármilyen pikáns ételnek.

  • A zsírszegény diéta hétféle módon árthat az Ön egészségének
  • Hogyan fogyjunk derékról

Grillezzünk Ne sajnáljuk a pénzt egy vastag aljú, erős grillserpenyőre, amiben zsírmentes diéta készíthetjük el zsírmentes diéta ételeket. Ha ebben sütjük a sovány hússzeletekből álló fogásokat és olaj helyett egy pici vajat vagy egészséges zsírt használunk kókuszzsíraz ételek gyorsan és kiszáradás nélkül sülnek meg.

Húzzuk le a bőrt A szárnyasokban található zsír nagy része a bőr alatti részben helyezkedik el. Ezért aütés-főzés előtt minden esetben távolítsuk el a bőrt, kivéve, ha egyben sütjük.

zsírmentes diéta

Ebben az esetben a bőrt sütés után húzzuk le, így a sütés alatt a hús nem szárad ki. Először mindig az edényben lévő szaftokat fölözzük le. Hagyjuk, hogy a zsír feljöjjön a szaft tetejére, majd tegyük az edényt a fagyasztóba néhány percre, hogy hirtelen meghűljön. Így sokkal könnyebb lehalászni a fölösleges zsiradékot.

1. Rossz vitaminfelszívódás

Próbáljuk ki soványan Mindig válasszunk sovány hússzeleteket, de ezekről is távolítsuk el az összes látható zsiradékot. A szalonnás aljú sonkák zsírját is vágjuk le. Konyhai ollóval sokkal könnyebben megy a zsírtalanítás. Amikor a pörköltet megfőzzük, tegyük be éjszakára a mélyhűtőbe, hogy a zsír felemelkedjen a lábas tetejére, így az könnyen leszedhető lesz. Pompás gomba A gomba rendkívül kevés zsiradékot tartalmaz, de amikor zsírmentes diéta módon, olajban vagy vajban megpároljuk, magába szívja a zsiradékot.

zsírmentes diéta

Ezért más zöldségekkel együtt pároljuk zsírmentes diéta vagy egy kevés húsleves alaplében. Az zsírmentes diéta adjunk két kiskanál szójaszószt is. Fűszerezzük és pároljuk, amíg fel nem szívja az aromákat zsírmentes diéta a folyadék el nem párolog. Fóliázzunk Pároljuk, süssük és grillezzük a halakat jól lezárt alufóliában.

Ízesítsük citrommal vagy lime-mal, friss fűszernövényekkel, borral vagy mustárral. Étolaj helyett válaszd a kókuszolajat vagy sütéshez használatos olívaolajat.

Mennyi az annyi?

Főzzünk tejjel A zsírszegény tej rendkívül jól használható a főzésben. Sajnos, kicsit vizes, ezért érdemes néhány evőkanál zsírszegény zsírmentes diéta besűrűsítenünk. Értékes ásványi anyagokkal, A- valamint D-vitaminnal dúsíthatjuk az ételeinket.

Ha teheted, használj növényi tejet is.

Égjen a zsír? A zsírszegény étrend 4 kockázata

Ízletes szendvicsek Ha szereted a szendvicseket, a zsírmentes diéta tartósítószeres felvágottak helyett tegyél rá igazi főtt sonkát vagy otthon készített, grillezett hús. Készíthetsz szendvicskrémeket is.

Gluténmentes Tejmentes Tojásmentes Magmentes Hisztaminmentes Összetevők szerint Kövess engem Zsírszegény Receptek Próbáld ki ezeket a finom, alacsony zsírtartalmú recepteket. Ezek az ételek egészségesek, nagyon finomak, könnyen elkészíthetőek, és minden bizonnyal az egész család szeretni fogja őket. Az alacsonyabb zsírtartalomnak köszönhetően az étkezések kalóriában is alacsonyabbak, ami ideális a fogyáshoz. Itt sok ízletes recept közül válogathatsz alacsony zsírtartalmú reggelik, ebédek, vegetáriánus ételek, vegán ételek, desszertek és más zsírmentes diéta elkészítéséhez. A gyors és egyszerű alacsony zsírtartalmú receptek lehetővé teszik, hogy táplálkozási szempontból minden nap kiegyensúlyozott ételeket tudj készíteni anélkül, hogy órákat töltenél a konyhában.

Tegyünk a szendvicsbe sok-sok zöldséget, salátát, paradicsomot, mustárt vagy akár feta sajtot. Ropogtatnivalók Ha hiányzik a zsíros chipsek és snackek ropogtatása, helyettesítsük zsírszegény, ízesített puff asztott rizsből készült korongokkal vagy otthon elkészített sült csicseriborsóvalamelyből akár egy egész maroknyit is megehetünk.

Mindkét rágcsálnivaló biztosítja a jóízű, egészséges eszegetés élményét.

Írta: Szarka Dorottya dietetikus Ha igazán gyors és látványos fogyást szeretnél elérni, a legközkedveltebb és legnépszerűbb diéták tanácsán túl — miszerint fogd vissza a szénhidrát-fogyasztásod — érdemes a zsiradékbevitel csökkentésére is fókuszálnod! Az egyszerre CH- és zsírszegény étrend nem tartható fenn hosszútávon, mert szövődményeket, hiánybetegségeket, rosszulléteket okozhat, főként az alacsony CH-bevitel, és emiatt kialakult energiahiány következtében! A zsírszegénységet azonban érdemes hosszútávon tartanod, mert nemcsak a súlytartásban, hanem pl. A legbecsapósabbak a tej, tejtermékek, illetve a húsok, húskészítmények, felvágottak!

Salátadresszing egészségesen A salátadresszingek általában igen olajosak és ezzel tönkreteszik a zöldségfélékből megfelelő diéta kiválasztása zsírszegény ételt. A kevesebb zsiradék érdekében használj fehér- vagy vörösborecetet vagy akár készíts otthon olívaolajos-mustáros öntetet egy csepp mézzel.

zsírmentes diéta

Mennyei joghurt A zsírszegény joghurt gyakran túl híg és vizes, mégis igazi, gazdag joghurttá változtathatjuk, ha átszűrjük. A zsírszegény joghurttal megtöltött tálra fektessünk finom gézt, a szűrőt nyomjuk rá, hogy beleérjen a joghurtba.

Tippek a zsírszegény táplálkozáshoz, zsírszegény táplákozás

Fedjük le és zsírmentes diéta órára vagy akár egy egész éjszakára hagyjuk a hűtőszekrényben. Minél tovább marad, annál sűrűbbé válik a joghurt. Időközönként merjük ki a kiszűrődött tejsavót. A joghurtot ízesítheted zabpehellyel, bogyós gyümölcsökkel, magvakkal és friss gyümölcsökkel is.