Étrend futóknak fogyáshoz. Ideális étrend futóknak | Diéta és Fitnesz


fogyás gyorsan egészségesen

Írta: Váczy Anikó Egy sikeres étrend futóknak fogyáshoz mögött sokkal több rejtőzik, mint a kitartó edzések. Ahhoz, hogy a maximumot tudd kihozni magadból, megfelelő táplálékokkal kell feltölteni a szervezeted. Hihetetlenül sokat számít az ételek minősége, mennyisége, sőt az egyes étkezések időzítése is.

Megfelelően összeállított étrenddel nemcsak gyorsabb és eredményesebb leszel, de a különböző sérülések és betegségek is elkerülhetnek. Az alábbi kiváló energiaforrások garantáltan nem hiányozhatnak a diétádból, ha rendszeresen futsz.

Szöveg: Csanaky Lilla Frissítve: Tanácsainkkal abban szeretnénk segíteni neked, hogy miként tudod megvalósítani a fogyást a futás mellett úgy, hogy közben energikus maradj. Szeretnél pár kilót leadni, de tartasz tőle, hogy az alacsonyabb energiabevitel a futás rovására fog menni?

Magas káliumtartalma mg különösen étrend futóknak fogyáshoz hosszútávú edzések vagy versenyek előtt, illetve egy-egy tikkasztó napon, amikor jobban izzadsz, így több ásványi anyag távozik a szervezetedből. A kálium kiválóan kompenzálja ezt a veszteséget, ráadásul hatékony vérnyomáscsökkentő is. Zabpehely A zabpehely a bajnokok reggelije, egy korai futás előtt is a legjobb választás.

Egy adagja 25 g értékes szénhidrátot tartalmaz, ugyanakkor glikémiás indexe alacsony, így fogyasztásával elkerülhető a vércukoringadozás, ugyanakkor sokáig ellát elegendő energiával.

5 táplálkozási mítosz, ami minden futót megtéveszt

Futóként főként ne félj a szénhidrátoktól! A mogyoróvaj kiváló E-vitamin forrás, amely a leghatékonyabb antioxidáns a vitaminok között.

fogyókúra 45 év felett

Nem tagadható, hogy rengeteg zsírt tartalmaz, de ez főként egészséges mono- és politelítetlen zsírsavakból származik, amelyek gondoskodnak a koleszterinszint csökkentéséről.

Ráadásul hatásos immunerősítők, így felpörgetik a futás utáni novenyi etrend a teljes eletert és segítenek elkerülni a különböző sérüléseket.

hoodia tabletta gyógyszertárban

Emellett nagyszerű fehérjeforrás, tehát az izmaid is garantáltan szeretni fogják a kedvenc csemegéd. Próbáld ki puffasztott barnarizsre vagy teljes kiőrlésű toast kenyérre kenve, néhány szelet banánnal felturbózva.

Csúcsforma GYORSAN! Tedd- Ne tedd lista! 2. rész - Táplálkozás

Isteni íze van és remek energiaforrás is. Ha kisebb futás előtt állsz, és nincs szükséged ennyi energiára, szeletelt almára is teheted.

glükomannán tabletta

Brokkoli Ez a roppanós zöldség igazi C-vitaminbomba. Emellett nagyszerű kalcium- folsav- és K-vitamin forrás, ezáltal gondoskodva csontjaid egészségéről. A kutatások eredményei szerint hatékony segítség az izomláz enyhítésében. Natúr joghurt Az ízesítetlen joghurt tökéletes szénhidrát-fehérje kombó. Közvetlenül futás után fogyasztva támogatja a regenerálódás folyamatát és védi az izmokat.

Kalciumtartalma miatt pedig kiváló csonterősítő. Ráadásul tele van jótékony baktériumokkal, amelyek gondoskodnak az egészséges emésztésről és az erős immunrendszerről. Étcsokoládé Nyugi, kitartó futóként ennyit bűnözést nyugodtan megengedhetsz magadnak! Ráadásul csökkenti a étrend futóknak fogyáshoz és a koleszterinszintet, flavanoljai pedig gyulladáscsökkentő tulajdonsággal rendelkeznek.

Ha mindez étrend futóknak fogyáshoz lenne elég, még a hangulatodat is képes jelentősen feldobni két-három kocka finomság.

Ilyen az ideális diéta a rendszeresen futó nők számára | Well&fit

Féltenyérnyi maggal kiváló energiaforrás köztes étkezésre. Teljes kiőrlésű tészta Nem véletlen, hogy a legtöbben tésztát esznek félmaraton vagy maraton előtt vacsorára.

Nemcsak igen jól tud esni a nagy megmérettetés előtt, de kiválóan feltölti a glikogén raktárakat, amelyek másnap a versenyhez szükség energiát biztosítják. Arra azonban figyelj, hogy kizárólag teljes kiőrlésű változatait válaszd, ezek ugyanis tovább biztosítják a teltségérzetet és tele vannak B-vitaminokkal, amelyek gondoskodnak a hatékony izomépítésről, a jó állóképességről és a remek teljesítményről.

Futni szeretnék, de fogyni is

Fogyaszd paradicsomszósszal és tonhallal, a nehéz Carbonara spagetti helyett. Kávé A kutatások egyértelműen bizonyítják, hogy egy csésze kávé magas intenzitású edzések előtt hatékonyan növeli a teljesítményt.

  1. A helyes táplálkozás alapjai hosszútávfutóknak
  2. Anyagcsere diéta
  3. A fogyás 6 aranyszabálya futóknak
  4. Ideális étrend futóknak | Diéta és Fitnesz
  5. Ideális étrend futóknak?
  6. BLOG 5 táplálkozási mítosz, ami minden futót megtéveszt A kávé dehidratál?

A koffein tartalmú italok segítségével sokkal gyorsabbá válhatsz. Azonban ez a hatása kizárólag akkor érvényesül, ha feketén fogyasztod, tej és cukor nélkül. Továbbá ne feledd, hogy a kávé vízhajtó hatású, ami maraton alatt nem feltétlenül előnyös.

Hatályos: Az adatok kezelésével összefüggésben Szolgáltató mint adatkezelő ezúton tájékoztatja a Honlapot igénybe vevő felhasználókat a Honlapon általa kezelt étrend futóknak fogyáshoz adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett elveiről és gyakorlatáról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintett felhasználó jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről. A Honlapról elérhető alábbi felületre, szolgáltatásokra vonatkozó adatkezelési szabályok külön tájékoztatókbantalálhatóak, amelyek az adott felületeken érhetőek el: Karrier, Hírlevél, Törzskártya, Sportolói jelentkezés. A cookie-val kapcsolatos részletes adatkezelési szabályok szintén külön tájékoztatóban találhatóak. Szolgáltató a neki megadott személyes adatokat, azok valódiságát nem ellenőrzi.

Burgonya A krumpli a banánhoz hasonlóan kiváló káliumforrás, így minden futó étrendjében kiemelt helyet kell, hogy kapjon. Tehát nem maga a burgonya hizlal, hanem annak elkészítése módja.

A kiegyensúlyozott étrend mellett manapság népszerű téma a sporttáplálkozás. Bár ez is az egészséges étkezés alappillérein nyugszik, az egyéni, sportági célok, valamint a fokozott energialeadás miatt a sportolói étrend bizonyos fokig eltér az átlagember táplálkozástól. A tápanyagok felhasználásának sorrendje függ a sport tevékenység idejétől és intenzitásától. Nyugalomban pl.

A főtt krumpli grillezett csirkemellel vagy lazaccal fogyasztva egészséges és laktató főétel. Az édesburgonya még ennél is jobb választás, egy nagyobb darab már teljes napi A-vitaminszükségletedet fedezi. Ez a vitamin gondoskodik többek között az éleslátásról, a csontok és az immunrendszer erősségéről. Fotó: RF.