Fogyás pulzustartomány


A zsírégető pulzustartomány mítosza By: IQfitnesz. Azt hinné az ember, hogy aki szakértőnek vallja magát, az konyít is valamit a dolgokhoz. Erre mit olvasok valamelyik nap egy fekvő alkalmatosságról elnevezett rovatban?

A fitnesz szakértő-személyiedző azt javasolja, hogy ha fogyni akarsz, akkor tartsd alacsonyan a pulzusodat.

  • Alacsony intenzitású aerob edzés: egyenletes, viszonylag alacsony pulzustartományban végezzük.
  • Kardiózd le magadról a zsírpárnákat! | Well&fit
  • Célpulzus kalkulátor Személyre szabott edzés Az InfraTrainer-rel végzett edzés teljesen személyre szabható.
  • Допив, Николь повернулась к своему инопланетному Другу.
  • Ebben a pulzustartományban fuss, ha fogyni szeretnél!

Mi ezzel a gond? Neked elmondom, ő meg valószínűleg fogyás pulzustartomány értené. A szervezet energiatermelő és hasznosító rendszere egy igen bonyolult, de azért viszonylag jól ismert terület.

fogyás pulzustartomány

Viszont ahhoz eléggé összetett, hogy amikor modellezni próbáljuk, akkor általában a különböző folyamatokat külön-külön vizsgáljuk. Mivel ezek más és más körülmények között hatékonyak, ezért az emberek hajlamosak külön kezelni őket és azt mondani, hogy nagyon kis terhelés és alacsony pulzus mellett csak zsírból nyerünk energiát, nagyon rövid és intenzív terhelés esetén meg csak a glikogén raktárakból. A valóság ezzel szemben az, hogy fogyás pulzustartomány mindig minden folyamat egyszerre történik, csak az arányuk változik.

Kardiózd le magadról a zsírpárnákat!

Amíg a szervezetben van elég eltárolt glikogén, addig a egy sima séta esetében is lesznek sejtek, amelyek glükózból fognak energiát előállítani. Igaz, hogy a többség zsírból de a két folyamat egyszerre fog futni.

A HTML jelölők használata nem megengedett.

És bizony ott lesz a tejsav is. Ettől persze még igaz lehet, hogy az adott terhelés mellett az energia nagy részét zsírból fogjuk előállítani. Tehát eddig még akár igaza is lehetne a szakértőnknek. Oké, de mi az a terhelés, amikor főleg csak zsírt fogunk lebontani?

Tényleg a pulzus a fogyás kulcsa?

Általában közvetve tudjuk csak megadni, azaz a pulzusszámot tudjuk meghatározni. Tehát, fogyás pulzustartomány olyan lassan futnék, vagy olyan gyorsan sétálnék, hogy a pulzusom fogyás pulzustartomány lenne, akkor arányaiban a legtöbb zsírt égetném el. Ez olyan kcal-t jelentene nálam átlagosan.

Ha ezt tisztán zsírból tudnám fedezni, akkor ez 56 gramm zsírt jelentene.

Milyen pulzustartományban fuss, ha fogyni szeretnél?

Így, megint csak durván leegyszerűsítve a dolgot 20 órát kell egy kg zsír elégetéséhez mozogni. Feltéve, hogy a kalóriabevitelünk pont fedezi a fogyás pulzustartomány igényt. Mi a helyzet, mondjuk egy HIIT edzéssel, vagy egy óra gyors futással, vagy testépítéssel. Igaz, hogy óránként akár kcal-t is elégetünk, de bizony annak nagy része glükóz felhasználásával fog történni. Az hogy milyen arányban azt szinte lehetetlen fogyás pulzustartomány, mert erősen egyénfüggő és a terhelés idő-intenzitás függvényében jelentősen változhat.

fogyás pulzustartomány

Viszont ha kevesebb zsírt is használtunk el az adott óra alatt még ott marad a misztikus után égető hatás. Ez ugyan messze nem annyira jól ismert terület, mint az anyagcsere folyamatok, de a regeneráció és az adaptáció ugyanúgy energiába kerül a szervezetnek. Ráadásul ez egy igen hosszú folyamat, akár 48 óra is lehet.

fogyás pulzustartomány

Így az egy óra intenzív mozgásunk legalább a dupláját fogja jelenteni, azaz kcal-t. Ez megint egyén és mozgásfüggő érték lesz, de a lényeg, hogy a zsírégető csoda pulzusunkhoz képest !

Célpulzus kalkulátor

Ráadásul ez utóbbi, edzést követő energiafelhasználás már alacsony intenzitásnak számít a szervezet szempontjából, tehát tudja zsírégetésből is fedezni a nagyrészét.

Tehát: Egyrészt sokkal több kalóriát fogunk elhasználni adott idő ráfordításával, másrészt, ha arányaiban több is lesz ebből a glükózból származó energia, abszolút értékben a zsír mennyisége mégsem lesz kevesebb.

  • Hatályos:
  • Mi az a „zsírégető pulzus”?, Pulzusszám fogyás
  • Alacsony intenzitású aerob edzés: egyenletes, viszonylag alacsony pulzustartományban végezzük.
  • Ha a sportolással nemcsak a kondíciódat javítanád, hanem fogyni is szeretnél, bizonyára hallottad már, hogy zsírégetés szempontjából jó, ha méred a pulzusod, ebből tudni fogod, hogy a tested milyen keményen dolgozik.
  • Mi az a „zsírégető pulzus”?

Harmadrészt pedig nem elég, hogy ezekkel a mozgásformákkal hatékonyabban lehet zsírt égetni, de még az alakunknak, a keringési rendszerünknek és az idegrendszerünknek is jobbat tesz. Lehet zsírégető tartományban tingli-tanglizni, de nem fogyókúra mintaétrend értelme van.

Twitter Pinterest Szakértőnk, Sipos Fanni most arra ad választ, hogy milyen intenztáson kell futnod, ha a fogyás a célod. Mi az a pulzustartomány, amiben dolgoznom kellene, ha a fogyás a célom?

Még kezdők esetében sem, mert nekik meg olyan gyorsan és könnyen felszalad a pulzusuk, hogy már a beöltözés során magasabb lesz, mint a zsírégető tartomány és akkor még el sem jutottunk a bemelegítésig. Szóval ne hallgassatok a fitnesz-sarlatánokra rám secsináljátok, ami jól esik, ahogy jól esik, a lényeg, hogy mozogjatok!

fogyás pulzustartomány