South beach diéta első szakasza, SBD étrend - első szakasz


South Beach fogyókúra … avagy a déltengeri diéta általános leírása. A South Beach fogyókúra hasonló az Atkins-féle fogyókúrához csak annál humánusabb. A South Beach fogyókúra alatt a finomított cukron és liszten kívül szinte mindent lehet enni. Itt is vannak ugyan megkötések és a zsír is korlátozva van, azonban egyszerűbb sok más diétánál.

cukormentes étrend fogyás masszázzsal

A South Beach fogyókúrát követők szintén a tudatos táplálkozásra épít, megalkotója Dr. Arthur Agatston, aki kevesebb zsírt épít be a diétás étrendbe mint a hasonló alapokon nyugvó diéta. Kerüli a szénhidrát, cukor és keményítő fogyasztását, vagy minimalizálja ezek bevitelét a fogyókúra ideje alatt. Elve, a szervezet szénhidrátra, cukorra adott reakciójának, a megemelkedő vércukorszint elkerülése, így az inzulinszint is csökken, ill.

South Beach Diet 1. szakasz: Szabályok, tippek és iránymutatások

A dél tengeri diéta tehát egészséges táplálkozással a szervezet egészséges egyensúlyára is ügyel. A diéta az első két hétben oldja a szénhidrát-függőséget, és utána is korlátoz abban, hogy olyan szénhidrátokat fogyasszunk, amelyek a magas vércukorszintet követően magas inzulinszintet eredményeznek. A magas inzulinszint ugyanis ismételt evésre késztet, ennek következtében fogyasztunk még több szénhidrátot és hízunk. A déltengeri diéta a az egészséges zsírok, a komplex szénhidrátok és a fehérjék fogyasztására épül.

Ahogy a hasonló elveken nyugvó diéták úgy a South Beach fogyókúra is 3 fázisra osztható: Első fogyókúra fázis Az első fázis szigorú fogyókúra étrend, voltaképpen a szervezet és az étkezési szokásaink átalakítása a diétás, mértéktartó étrendre. Figyeljünk a mértékre!

🏖Vlog 🌞~ nagycsaládos utazás - IRÁNY A BALATON🏖🌞

Minden esetben csak annyit együnk south beach diéta első szakasza fogyókúra alatt, amennyire a szervezetünknek szüksége van, ne együnk túl sokat, mert finom, mert már csak néhány falat maradt stb. Az első fázis gyors súlyvesztéssel jár, mely motiváló hatással bír a szigorú diéta alatt. A fogyókúra első fázisában egy nap korlátozottan ehetünk zöldségeket kivéve a borsó, bab, burgonya, répaa húsok közül ehető a főtt sonka, 2 szelet bacon, csirkemell a bőre nélkülhalak, rákok, kagylók, színhúsok mint a szűzpecsenye, vesepecsenye, borjú, pulyka hús, szintén bőr nélkül.

SBD étrend - első szakasz

Ehetünk fogyókúránk alatt tojást, zsírszegény vagy zsírmentes sajtokat, mogyorót ebből azonban csak 20 szemnyitmogyoróvajat, pisztáciát, dióféléket. Olajak közül a hidegen sajtolt olajat mint a repce, oliva olaj, megengedettek a fűszerek. Édesség dolgában a cukormentes édességeket fogyaszthatjuk a fogyókúra alatt mint a magas kakaó tartalmú csokoládé, kakaópor, különböző cukorhelyettesítők.

Kerülni kell a zsíros, penészes sajtokat pl. Eidami, Camambert. Kizárt a fogyókúra első szakaszából a gyümölcs, a gyümölcslé, a gabonapelyhek, a tej, a tésztafélék, szója, joghurt és a rizs is. Az első fázisban tiltott ételeket a fogyókúra második fázisában folyamatosan vissza lehet építeni csökkentett mennyiségben, de a lényegi hangsúly az élelmiszerek glikémiás indexén van. Minden alacsony GI-vel rendelkező ételből többet megengedhetünk magunknak.

Második fogyókúra fázis A South Beach fogyókúra második fázisában lassan visszakerülnek azok a szénhidrátok, melyek teljes kiőrlésű gabonából készült illetve ebben az időszakban kerül vissza a fogyókúra étrendbe a gyümölcs is.

vacsora diéta diéta 2 hetes

A folyamatos fogyókúra gyakorlatilag egy életmódváltással jár együtt, melynek segítségével életünk hátralevő részében többé nem kell kifejezetten fogyókúráznunk. Egy kisebb idő után megtanuljuk az élelmiszerek glikémiás indexét, így könnyebb lesz az ételeket besorolni a fogyókúra ideje alatt, a táblázatnak köszönhetően akár csokoládét, krumplit vagy rizst is ehetünk.

South Beach fogyókúra

Lehet kapni alacsony GI indexes rizst is. A második szakaszban tehát már megengedhető a csokoládé is, azonban a mennyiségre itt is figyeljünk bármekkora is a csábítás.

Felejtsük el az esti nassolást!

hogy lehet hasról fogyni klimax diéta

Az édesség étkezés után, 1 kocka csokoládé formájában engedhető meg. A második fázisban a fogyás lelassul, ettől ettől ne ijedjünk meg, pusztán a szénhidrátbevitel miatt lassul a fogyás a diéta ezen fázisában. A fogyásnak folyamatosnak kell lennie, amennyiben megáll vagy visszakerülne south beach diéta első szakasza kiló, abban az esetben térjünk vissza a fogyókúra első szakaszához.

Előnye a második szakasznak, hogy kitapasztalhatjuk az étkezési szokásainkat és alkalmazkodhatunk a diétás étrendhez.

Ismerjük meg a South Beach diétát!

Ha betartjuk a diétát maradandóan fogyhatunk és továbbléphetünk a South Beach diéta harmadik szakaszához. Mivel a diéta alatt a szervezet hozzászokott a csökkentett szénhidrátbevitelhez, könnyedén megtarthatjuk a kívánt súlyunkat és elkerülhetjük a visszahízást.

Az sem elhanyagolható, hogy a szervezetünk egészségesebb és energikusabb lesz. A fogyókúra teljes ideje alatt fontos a napi folyadékbevitel, mely napi minimum 2 l szénsavmentes ásványvíz. Napi 30 perc rendszeres mozgással a fogyókúra hatékonysága megemelhető! Olyan mozgást válasszunk, melyben örömünket leljük de intenzív pulzusszám south beach diéta első szakasza, tehát aerob mozgás.

South Beach diéta

Fogyókúrás étrend A South Beach diéta első szakasza 14 napból áll. Az ételek cserélhetőek, de tartsuk be a mértéket. Húsok közül nem fogyasztható: csirkeszárny, csirkecomb, kacsa, zsíros húsok. Sajtok közül tilosak a zsíros sajtok. A jégkrémről is mondjunk le. Zöldségek esetében kerüljük a répát, a kukoricát, a krumplit, az édes krumplit és a céklát. Szárazhüvelyesek közül cirka 1 dl-nyit fogyaszthatunk naponta.

Kerüljük a müzlit, a rizst, a tésztát.

Szakácskönyv/Étrend/South Beach diéta

A South Beach diéta második szakaszában már south beach diéta első szakasza a magasabb kalóriatartalmú ételekhez, és az első szakaszban south beach diéta első szakasza ételekből is mértékkel fogyaszthatunk.

Segítségül egy példa étrend a déltengeri fogyókúra étrend 2. Diétás vacsora: Grillezett tonhal, 2 kanál salsa csípős szósz1 főtt burgonya és zöldborsó Szerdai fogyókúra menü Diétás reggeli: Omlett egy tojásból és egy tojásfehérjéből, egy grillezett paradicsom és egy szelet magos kenyér Diétás tízórai: fél mangó, 50 g zsírszegény túró Diétás ebéd: pita kenyér királyrákkal, zöldségekkel Diétás uzsonna: egy alma, egy maréknyi tökmag Diétás vacsora: bolognai spagetti 75 g spagetti csirkével vagy pulykával elkészítve Csütörtöki fogyókúra menü Diétás reggeli: zabpehely, 1 kanál mazsola, tökmag, mandula, aszalt sárgabarack, reszelt alma és sovány tej Diétás tízórai: kis adag tzatziki, zellercsíkokkal Diétás ebéd: 1 db teljes kiőrlésű kenyérszeleten grillezett csirkemell, paradicsomból, zellerből, uborkából, répából saláta Diétás uzsonna: 10 olívabogyó, 5 mandula Diétás vacsora: grillezett lazac, spárgával, borsóval, párolt vagy héjában főtt újkrumplival tálalva.

Pénteki fogyókúra menü Diétás reggeli: Turmix 50 g eperből, 50 g málnából és egy pohár narancsdzsúszból csipetnyi gyömbérrel ízesítve. Kellemes diétázást és fogyást kívánunk a Dél tengeri fogyókúrával! Kapcsolódó bejegyzések.