South beach diéta mintaétrend, Szakácskönyv/Étrend/South Beach diéta – Wikikönyvek


  • Megosztás: Első Fázis Reggeli: Főtt tojás bacon szalonnával és pár szelet paradicsommal.
  • Keress receptre vagy hozzávalóra South Beach-diéta A népszerű amerikai diéta kiagyalója Arthur Agatston szívgyógyász.
  • Fogyás 70 felett

A diéta alapelve A […] Neked ajánlott… … ha tartós eredményre vágysz, és hajlandó vagy ennek érdekében jelentősen csökkenteni a szénhidrátok fogyasztását. Arthur Agatston kardiológus a saját módszerével megpróbálta az south beach diéta mintaétrend fogyókúrás módszer minél több hibáját kiküszöbölni. Az Atkins-étrend lényege, hogy minimálisra csökkenti a szénhidrátbevitelt, így az étrend alapjává a zsírok és fehérjék válnak.

Mindkét étrend részben azon az elméleten alapul, amelyen a GI-étrend is: kivédi, a szénhidrátokban gazdag ételek fogyasztásának hatására létrejövő gyors vércukorszint-növekedést, az ezt követő fokozott inzulinszint emelkedését, ami a vércukorszint esésével és az étkezés után jelentkező éhségérzettel járhat. A magas inzulinszint elősegítheti az elhízást, hosszú távon pedig károsíthatja folyadékfogyasztás diéta is!

Ennek kivédése tehát mindenképpen hasznos, ám az Atkins-diéta előnyei az érrendszer védelme terén erősen vitatottak. Agatston ellenben olyan étrend kidolgozására törekedett, ami kifejezetten óvja a szív- és érrendszer egészségét.

Mi dr. Agatston kidolgozott módszerét is megreformáltuk, hogy az új évezred ismereteihez igazítva south beach diéta mintaétrend még biztonságosabb módszerrel szabadulj meg a fölösleges zsírpárnáktól! A szénhidrátokat vércukorszint-emelő tulajdonságuk szerint egy 1-től ig terjedő skálán glikémiás index osztályozhatjuk annak alapján, hogy a szőlőcukorhoz képest milyen mértékben emelik a vér glükóz szintjét.

Azok az élelmiszerek, amelyek szénhidráttartalma lassabban kerül szervezetünkben lebontásra vagy lassabban szívódik fel, alacsonyabb glikémiás indexűek, míg a gyorsabban felszívódóak south beach diéta mintaétrend GI-értékűek. A táplálékok GI-je magas, ha GI indexük közötti, így ezeket az élelmiszereket mellőzd, ha a South Beach-diétát választod.

csak hasból fogyni fogyj le

A 40 és 59 közötti GI-érték közepesnek mondható, ezekből gyakrabban ehetsz, míg az alacsonyabb, 40 alatti GI-jű ételeket-élelmiszereket rendszeresen fogyaszthatod. A módszer arra hívja fel a figyelmet, hogy ha a kis GI-jű étrendet követed, a szervezetben nem következik be hirtelen a vércukorszint-emelkedés és visszaesés, ez pedig késleltetheti az éhségérzet jelentkezését.

legjobb fogyi tea posta reni diéta

A south beach diéta mintaétrend glikémiás indexű ételek — mint a fehér kenyér vagy a sült krumpli — szénhidráttartalma hirtelen alakul glükózzá, illetve gyorsan szívódik fel, ezért fogyasztásuk után hamar éhes leszel, ráadásul ezekkel nem juttatunk szervezetünkbe elegendő rostot, vitamint és ásványi anyagot sem. A fentiek alapján a módosított étrend első két hetes szakaszban — a fogyás ekkor a leggyorsabb ütemű — a tömegvesztést kis glikémiás indexű és szénhidráttartalmú zöldségek, gyümölcsök és sovány tejtermékek túró, sajtok, sovány joghurtvalamint sovány húsok, tengeri halak, csonthéjasok fogyasztásával érheted el.

Kerüld a tejfölt, a zsíros sajtokat és húsokat.

Ezek is érdekelhetnek

A csonthéjasok, tengeri halak és növényi olajok pl. Az étrend az első szakaszban kizárja a gabonából készült élelmiszerek, szénhidrátban gazdag és nagy glikémiás indexű zöldségek és gyümölcsök fokozott mennyiségű fogyasztását, ezért hasznos lehet egy komplex multivitamin készítmény szedése - ebben az időszakban.

15 napos diéta vélemények hogyan fogyjunk combról

Ha nagyon éhes vagy, akkor vékony szelet teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér, vagy pár főtt szem burgonya is elfogyasztható a napi 5 étkezés során. Érdemes lehet az anyagcsere fokozása érdekében naponta csésze illatos és antioxidánsokban gazdag zöld teát is beépíteni az étrendbe. A diéta második szakasza A második szakaszban a beindult fogyás fenntartása a cél.

  • Kategória: Déltengeri diéta South Beach diéta általános leírása Ezt a diétát mindenkinek ajánlom.
  • Ennek két oka van.
  • 90 napos diéta sikertörténetek

Ekkor tej, joghurt, kefír, zöldségek, gyümölcsök is bátrabban fogyaszthatóak. A teljes kiőrlésű gabonából készült ételek, préselt gabonapelyhek mennyisége is növelhető kis mértékben, ezzel fenntartva a lassúbb, heti 0, kg-os fogyási ütemet. Ne feledd: a rosszul összeállított étrend rosthiányt okozhat! A kívánt fogyás elérése után a szénhidrátbevitel növelhető a GI-érték folyamatos figyelésével egészen addig, amíg meg nem áll a súlyvesztés.

South Beach Food - 1. szakasz

Ezt tekinthetjük a harmadik fázisnak — ekkor már néha nassolhatsz is egy keveset. Az utolsó fázis Ezzel el is érkeztünk az utolsó fázishoz, az eredmény megtartásához: ha a South Beach-diéta módosított változata mellett döntesz, akkor kitartónak kell lenned, és követned kell az előírásokat, lehetőleg orvos és dietetikus felügyelete mellett!

Ez nem is lesz olyan nehéz, hiszen az étrend alapvetően jól illeszkedik az egészséges életmód szabályaihoz, és sok más módszerhez képest a mindennapokba is könnyebben beilleszthető. Mire figyelj?

Első fázis

Betegségek — különösen diabétesz, máj és veseproblémák — esetén feltétlenül ajánlott szakember orvos, dietetikus tanácsát kikérni az étrend south beach diéta mintaétrend kapcsolatban. A South Beach-diéta ilyen esetekben csak további módosításokkal vagy egyáltalán nem alkalmazható!

Szerezz be egy tápanyagtáblázatot és egy glikémiásindex-listát, hogy tanulmányozhasd az ételek zsírtartalmát és tudd, hogy melyek a kerülendő és melyek a javasolt szénhidrátforrások a diéta alatt.

Ismerd meg a South-beach diétát! A South-beach diéta nem sanyargató és monoton, itt minden ételt lehet enni.

Minden főétkezéshez fogyassz fehérjét, különösen ebédkor. Ha inkább szénhidrátban gazdag az ebéded, az energiaszinted lecsökkenhet délután. Magas GI-jű ételeket — pl: burgonya, fehér pékáruk — csak kis mennyiségben fogyassz. Jó hír viszont, hogy vannak alacsony GI-jű nassolnivalók pl: a dió, a mogyoró, sőt a csoki isde ezeket is csak mértékkel eheted!

Próbálj meg naponta többször, kis adagokat enni! Nincsenek pontosan előírt mennyiségek — néhol találsz ajánlott adagot - mindenből annyit egyél, amennyi az éhségérzetedet kellően csillapítja!

Értékelés dietetikus szemmel: A diéta előnyei A fokozatos vércukorszint emelkedés hatására később jelentkezhet az éhségérzet, így nem következik be south beach diéta mintaétrend magas glikémiás indexű ételek fogyasztását követő gyors vércukor- és inzulinszint emelkedés — ezért a diéták során sokszor tapasztalható farkaséhségre sem kell számítanod.

A diéta követése rendszert visz az életedbe, áttekinthetőbbé teszi a táplálkozásodat. Megismerheted az ételek pontos összetételét, így a fogyás szempontjából hatékonyabb lehet az ételkészítés és a nyersanyag válogatása.

South Beach diéta

A vitaminok és ásványi anyagok pótlása biztonságosabbá és kímélőbbé teszi az étrendet, a változtatások a szív- ér- csont- és emésztőrendszer épségét is segíthetnek megóvni. Ha problémáid vannak a vérzsírszinteddel, akkor dietetikussal konzultálva előnyösebb lehet számodra az étrend!

A diéta hátrányai A szénhidrátokban szegény étrendre építő módszerek tudományos háttere jelenleg kérdéses.