Terhesek étrendje


Egyhetes mintaétrend kismamáknak A fogantatástól számított első napban kulcsfontosságú a táplálás.

SAD NEWS ll GESTATIONAL DIABETES? PREGNANT LIFE

Alapozd meg kisbabád egészségét már a terhesség alatt! Várandósság idején főként a kismama vas- folsav- és DHA-szükséglete emelkedik meg jelentősen, de a megfelelő D-vitamin— és kalciumbevitel is fontos. Az élet első napjának, azaz a terhesek étrendje számított 9 hónap és a születést követő első 2 év táplálkozásának kulcsfontosságú szerepe van számos felnőttkori népbetegség megelőzésében. A táplálkozás génekre gyakorolt hatását is vizsgáló tudományág, az epigenetika kutatási eredményei szerint nemcsak a gének határozzák meg a gyermekek jövőbeni egészségét.

Ezekre vesszük most végig. Mivel a kismamák nem csak magukat, hanem születendő gyermeküket is táplálják, alapvetően több tápanyagra van szükségünk. Ennek ellenére nem igaz a régi szabály, miszerint ilyenkor kettő helyett kell ennünk. Míg a várandósság első felében csak minimálisan nő meg az energiaszükségletünk, a második etapban már naponta kilókalóriával többet ajánlott fogyasztanunk.

Az vagy, amit megeszel? Az említett időszakban a környezeti hatások — azon belül is a táplálkozás — óriási szerepet játszanak a későbbi szív- és érrendszeri megbetegedések, a cukorbetegség vagy az elhízás kialakulásában. A táplálkozás befolyásoló hatására példaként az állatvilágból a méheket lehet említeni, akiknél kizárólag a tápláléktól függ, hogy kiből lesz dolgozó, és ki lesz az, aki terhesek étrendje méhpempővel való etetésnek köszönhetően királynővé fejlődik.

Kiegyensúlyozott táplálkozás a terhesség idején

A várandós mama vas- folsav- és DHA-szükséglete emelkedik meg jelentősen, de a megfelelő D-vitamin— és kalciumbevitel is fontos. A kismama által naponta fogyasztott mg kalcium segíti az egészséges csontok és fogak fejlődését a magzatnál, és hozzájárul a megfelelő izomműködéshez és ingerületátvitelhez az édesanya szervezetében.

Gazdag kalciumforrások például az olajos magvak, a szőlő, a füge vagy a narancs; a kávé és a szénsavas üdítők viszont gátolják a kalcium megfelelő felszívódását.

8 kiló fogyás 1 hónap alatt

Bár a különböző tejtermékek nagyszerű kalciumforrások, terhesség alatt a penészes és lágy sajtok camambert, brie, feta vagy kék sajt fogyasztását érdemes elkerülni. A vas és terhesek étrendje folsav magzatvédő szerepe a terhesség alatt A vasbevitel hozzájárul az immunrendszer hatékony működéséhez a napi 30 mg vas1 egy része bogyós gyümölcsökből, barackból, brokkoliból, tojásból vagy teljes kiőrlésű búzából biztosítható, másik része állati eredetű élelmiszerek fogyasztásával pótolható.

a fogyókúra sikere fejben dől el

Felszívódásához megfelelő mennyiségű C-vitamin is szükséges. A folsav szedését célszerű már a fogantatás előtt terhesek étrendje, hiszen ezzel nagymértékben csökkenthető terhesek étrendje idegcső-elzáródási, valamint a szív- és vesefejlődési rendellenességek kialakulása.

  • Várandós kismamák étrendje - health-journal.hu
  • Kiegyensúlyozott táplálkozás a terhesség idején
  • Terhesség alatt tilos fogyókúrázni!
  • Egyhetes mintaétrend kismamáknak | HelloBaby! magazin
  • Diéta nevek
  • MME Az Egészségügyi Világszervezet becslése szerint ra millió, azaz közel dupla annyi cukorbeteg él majd a világon, mint az ezredfordulón, és a diabétesz lesz a hetedik leggyakoribb halálok a Föld népességének körében.

A kismamáknak szánt vitaminok és táplálékkiegészítők mellett zöld növényekben és káposztafélékben is megtalálható. Magzatvédő készítmény szedése esetén ügyelni kell a túlzott A-vitamin-bevitel elkerülésére, amely májkárosodáshoz vezethet — inkább természetes forrásból pótoljuk a szükséges mennyiséget például sárgarépából, sárgadinnyéből, sütőtökből, zellerből, paradicsomból, céklából, csipkebogyóból vagy halolajból.

tavaszi diéta